بوسه ي آب دار بوسه ي آب دار .

بوسه ي آب دار

برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دهم

برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دهم

از ابتدا تا امروز

گيلياد | مريلين رابينسون | مترجم: مرجان محمدي | نشر آموت

مريلين رابينسون، بيست و چهار سال بعد از اولين رمانش، خانه‌داري، با حكايتي درباره‌ي سه نسل از زمان جنگ‌هاي داخلي آمريكا تا قرن بيستم بازگشته است: داستاني درباره‌ي پدران و پسران و تنازعات روحي و رواني كه هنوز هم در قلب آمريكا در حال زبانه كشيدن است. نثر زيبا، موجز و عرفاني مريلين رابينسون [كه پيرو سبك اميلي ديكنسون و والت ويتمن است] به هر مخاطبي اين اجازه را مي‌دهد كه از داستان لذت ببرد. رمان گيلياد، با روايت درخشان و فراموش‌نشدني جان ايمز، اوضاع و احوال انساني زيبا و در عين حال غيرقابل‌تحمل زندگي روزمره را هويدا مي‌سازد. رمان گيلياد كتابي بسيار مورد انتظار، دومين رمان يكي از بهترين نويسندگان عصر حاضر و همزمان، مرثيه و مدحيه‌اي است بر حضور دائمي خدا در زندگي بشر؛ چيزي كه كشيش ايمز با تمام وجود به آن باور دارد. باوري كه از تزلزل و ترديد مصون نيست.
 

مارچ | جرالدين بروكس | مترجم: يوسف سليمان سالم | نشر تيسا

كتاب مارچ اثري داستاني و تامل‌برانگيز از جرالدين بروكس است كه چالش‌هاي اخلاقي دوره جنگ داخلي آمريكا را نمايش مي‌دهد. اين رمان جايزه ادبي پوليتزر سال ???? در بخش آثار داستاني را دريافت كرده است. اين رمان كه منبع اصلي الهام خود را از يكي از مشهورترين خانواده‌هاي آمريكايي قرن نوزدهم به‌ نام خانواده‌ي الكات ساكن كنكورد ايالت ماساچوست گرفته است. براي ايجاد چهارچوب كلي اين اثر از كتاب برجسته‌ي زنان كوچك اثر لوئيزا مي‌الكات بهره گرفته‌ شده است.

جاده | كورمك مك كارتي | مترجم: صنوبر رضاخاني  | نشر قطره

اگر از پنجره اتاقتان به بيرون نگاهي بيندازيد صلح تقريبا نسبي را مشاهده مي‌كنيد، اما اين آرامش در اين دنياي پر از خشم دائمي نيست. هيچ‌كس نمي‌داند در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد. اگر جنگ يا انفجاري رخ بدهد تنها ويرانه‌اي از كشورها به جا مي‌ماند. بازماندگان چنين اتفاق‌هايي بايد در شرايط جديدي تلاش كنند تا نسل انسان‌ را ادامه دهند. كورمك مك‌كارتي در داستان جاده، چنين سرزميني را تخيل مي‌كند. كورمك خودش و پسرش را در كشوري كه در شرايط بحراني پس از جنگ و انفجار هستند، تصور مي‌كند. آن‌ها جزو معدود بازماندگاني هستند كه براي زنده ماندن تلاش مي‌كنند…

خريد آنلاين كتاب از فروشگاه كتاب كاواك

برچسب: برندگان جايزه ادبي پوليتزر بخش دهم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۵:۰۲ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :